2021’de dünya çapında gönderilen 300 milyardan fazla eposta, öne çıkanlar arasında yer almak için sağlam bir eposta pazarlama stratejisine sahip olmanın her zamankinden daha önemli olduğunu gösteriyor. Siz de iyi bir strateji ile, üyelerinizi aktif tutarak etkileşimi arttırabilir ve veri tabanınızı daha fazla dönüşüm sağlayacak şekilde büyütebilirsiniz.

Eposta pazarlamanızı geliştirmek için aşağıda paylaştığımız altı ipucuna göz atın:

1. Kitlenizi Segmente Edin

Farklı kitlelerin farklı ilgi alanları vardır ve listelerinizi segmentlere ayırarak her bireye özel duyurular veya özel teklifler sunabilirsiniz. Örneğin, önceki kampanyalardan yüksek tıklama oranlarına sahip hayranlara göre segmentasyon yapabilir, geçmişte bilet satın alanlarla iletişime geçebilir, yaş, cinsiyet, konum ve günlük ilgi alanları gibi demografik bilgilere bakabilirsiniz. Bu, mesajınızı doğru kitleye iletmenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda aynı gruba ilgilenmeyecekleri içerikleri tekrar tekrar iletmenizi engelleyerek iletişim ritminizi daha iyi yönetmenize olanak tanır.

2. Önceden Planlayın

Mevsimler, tatiller veya yerel etkinlikler gibi bu yıl radarınızda olan özel tarihleri/zamanları gözden geçirmenizi öneririz. Eposta içeriğinizi önceden planlamanız, hayran kitlelerinin beklentilerini karşılayan ve ilişkilerinizi derinleştirmeye yardımcı olan düzenli bir tempo tutmanızı sağlar. İlgi çekerek kampanya katılımını arttırmak için gündem olan konularla alakalı içerik gönderebilirsiniz.

3. Görselliğe Önem Verin

Epostanız daha iyi görünüyorsa, şüphesiz hayran kitleleri için daha ilgi çekici olacaktır. Basit, net ve çekici bir eposta, hayranların ne yapmaları gerektiğini anlamalarını kolaylaştırır. Okunabilirlik için yazı tipi renginizi ve boyutunu göz önünde bulundurarak kişiselleştirme için veri noktalarından yararlanabilirsiniz. Ayrıca epostanızın hem mobil hem de masa üstünde nasıl gözüktüğünü ve çalıştığını incelemeyi unutmayın. Sonuç olarak: Üyelerin ilgisini çekmek ve bu ilgiyi satışa dönüştürmek için görünümünüze yatırım yapın ve tutarlı olun.

4. Her Şey Konu Satırıyla Başlar

Her gün insanların gelen kutuları, dikkatlerini çekmek isteyen çeşitli markalar ve rakip kuruluşların gönderileri ile dolar. Cana yakın, ilgi çekici, akılda kalıcı ve etkileyici bir konu başlığıyla dikkatleri üzerinize çekebilirsiniz. Epostanıza isim gibi dinamik bir değişken ekleyerek epostayı kişiselleştirmek çok basittir ve hayran kitleleri ile etkiletişiminizi bir sonraki seviyeye çıkartır.

5. Prosedüre Sadık Kalın

Kontrol listeleri, her bir epostanın sorunsuz bir şekilde dağıtıldığından emin olmak için gereklidir. Kontrol listenizin, iş ortaklarınızın onaylarından eposta uyumluluk kontrollerine, dil bilgisi ve imladan bağlantı yerleştirme kontrollerine kadar her şeyi içerdiğinden emin olun. Unutmayın ki, hayran kitlelerini yönetirken hiçbir detay çok büyük veya çok küçük değildir.

6. Takip Et, Raporla, İyileştir

Gönderdiğiniz her eposta takip edilmeli ve raporlanmalıdır. Bu bilgiler segmentlerinizi özelleştirmenize yardımcı olur ve gelecekteki epostalar için fırsat alanlarını görmenizi sağlar. İzleme sırasında göz önünde bulundurulması gereken bazı önemli metrikler arasında açılma, tıklanma ve dönüşüm oranları yer alır.

Profesyonel ipucu – eposta kampanyalarınız düşük performans gösteriyorsa; düşük bir açılma oranı, konu başlığının alakalı olmadığını, hedef kitlenizin çok geniş olduğunu, çok fazla veya çok az kampanya gönderiyor olabileceğinizi gösterir.

Ticketmaster ile çalışmak isterseniz lütfen bize buradan ulaşın.